Opečna tla

v stari istrski hiši

Planetke (tavelle) so bile izdelane iz rumene gline, izkopane v Istri

Za oblaganje tal je investitor uporabil stare planetke, ki so bile prej na tej isti hiši položene na strehi kot sekundarna kritina. Temnejše ozke ploščice za pas ob zidovih je narezal iz starega opečnega zidaka, ki ga je našel zasutega ob hiši, ko je delal izkop za dozidavo hiše.

Idejo za način (vzorec) oblaganj tal, je prispeval investitorjev znanec, ki se ukvarja z izdelavo mozaikov. Kljub odlični ideji, pa samo oblaganje opečnih tal ni bilo opravljeno najbolje. Težave so nastale pri brušenju, impregnaciji in pri fugiranju tal. Navdušuje pa polaganje "na oko", ki ga je investitor uporabil z namenom, da bi dosegel čimbolj rustikalen videz tal. Lepota imperfekcije.

Ker starih strešnih planetk ni bilo dovolj, je manjša površina tal v pomožnih prostorih ostala nepoložena. Za oblaganje teh nedokončanih tal, za oblaganje okenske police in za nišo zidanega štedilnika, sem uporabil rustikalni opečni tlakovec.

Slabo opravljeno brušenje in neustrezna impregnacija. Investitor ni brusil sam, ampak je za to delo nekoga najel. Opravljeno je bilo le grobo brušenje, sledi brušenja so močno vidne. Lunkerji v globini opečnih ploščic, ki so zaradi brušenja postali vidni, po brušenju niso bili zapolnjeni s fugirno maso.

Tla so bila impregnirana z vodnim steklom, ki za impregnacijo opečnih tal ni primerno. Na fotografiji se lepo vidi zamazanost tal. Šele po ponovnem brušenju so tla pokazala svojo pravo barvo. V kuhinji pri štedilniku, so na tleh kljub premazu z vodnim steklom, vidni temni mastni madeži.

Najprej sem opravil grobo, nato pa še fino brušenje tal.

Po brušenju sem tla impregniral z OSMO voščenim oljem

Fugiranje celotne površine tal. S tem zapolnim vse luknjice, ki so se med brušenjem pojavile v ploščicah (skriti lunkerji), zapolnim tudi vse razpoke in škrbine v fugah.

Tla so bila položena na oko, brez da bi vzporednost fug kontrolirali z vrvico, letvijo ali z laserskim žarkom. Ker je smer polaganja rahlo ušla nadzoru, jo je bilo treba med polaganjem malo popraviti. Nastal je zanimiv detajl - klin.




Podoben detajl sem pred leti fotogfiral zunaj, na zadnji strani najbolj znane toskanske kapele - Cappella della Madonna di Vitaleta.




Oblaganje shrambe in niše zidanega štedilnika. Tudi tu sem polagal "na oko", brez pomagal. Zarisal sem si le središčno črto.




Oblaganje okenske police. Namerno je obložena asimetrično.

In za konec še fotografije dokončanih tal. Mirno lahko rečem, da so bila v trenutku izvedbe to najlepša opečna tla, s katerimi sem ime opraviti v svoji dotedanji poklicni karieri. Japonci imajo za primere kot je ta, poseben izraz. Wabi-sabi. Lepota nepopolnosti.







Prehod med rumenimi planetkami v bivalnem prostoru in oranžnim opečnim tlakovcem v shrambi.

Rustikalen, ročno izdelan opečni tlakovec. Italijani ga imenujejo "cotto fatto a mano".




GALERIJA

Carousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel image